پی آر پی چگونه انجام می شود؟

هدف ما ارائه مطالب برای زیبایی پوست و مو شما است

  • مشاوره پوست و مو آنلاین چقدر موثر است؟
  • صفر تا صد کربوکسی تراپی
  • لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟
  • پی آر پی چگونه انجام می شود؟

پی آر پی چگونه انجام می شود؟

۵ بازديد
۰ ۰
پی آر پی پلاسمای غنی از پلاکت است. اگرچه یک فناوری و تکنیک در حال ظهور در پزشکی است، اما از اواسط دهه 1990 در جراحی های دندان و دهان و برای کمک به بازیابی بافت بدن پس از جراحی پلاستیک استفاده شده است.

PRP چگونه انجام می شود؟

درمان پی آر پی که تقریباً بیست دقیقه طول می کشد، با جمع آوری 30 میلی لیتر خون بیمار شروع می شود. نمونه خون در یک سانتریفیوژ قرار داده می شود تا پلاسمای غنی از پلاکت از سایر اجزای خون کامل جدا شود. سپس پزشکان پلاکت های غلیظ را به محل آسیب با دقت تزریق می کنند. پلاکت ها به عنوان یک مخزن طبیعی برای فاکتورهای رشد که برای ترمیم بافت های آسیب دیده ضروری هستند، عمل می کنند. فاکتورهای رشدی که پلاکت‌ها ترشح می‌کنند با افزایش تولید کلاژن، افزایش تکثیر سلول‌های بنیادی تاندون و بیان ژن و پروتئین مرتبط با تنوسیت، بازیابی بافت را تحریک می‌کنند. این فاکتورهای رشد همچنین جریان خون را تحریک می کنند و باعث می شوند غضروف ها محکم تر و انعطاف پذیرتر شوند. PRP تنوسیت ها را فعال می کند تا به سرعت تکثیر شوند و کلاژن برای ترمیم تاندون ها، رباط ها، غضروف ها و عضلات آسیب دیده تولید کنند.

آیا نتایج پی آر پی فوری است؟

بلافاصله پس از تزریق، درد قابل توجهی احساس خواهید کرد. با افزایش تحرک عملکردی و توانایی عملکردی عمومی همراه با استقامت و قدرت، شدت درد هر روز کمتر می شود. 2-6 هفته پس از درمان با پی آر پی بهبود تدریجی را مشاهده خواهید کرد. برخی از بیماران 6 تا 9 ماه پس از انجام درمان PRP بهبود مداوم را گزارش می دهند. در برخی از مطالعات، تصاویر اولتراسوند و MRI نشان داده اند که ترمیم بافتی قطعی پس از درمان PRP رخ داده است که از اثبات روند بهبود پشتیبانی می کند. با درمان بافت های آسیب دیده قبل از پیشرفت آسیب، ممکن است از مداخله جراحی جلوگیری شود.

پی آر پی مو

پی آر پی مو برا درمان ریزش مو یک درمان پزشکی سه مرحله ای است که در آن خون فرد گرفته، پردازش و سپس به پوست سر تزریق می شود.
برخی از جامعه پزشکی فکر می کنند که تزریق پی آر پی باعث رشد طبیعی مو شده و با افزایش خون رسانی به فولیکول مو و افزایش ضخامت ساقه مو باعث حفظ آن می شود. گاهی اوقات این روش با سایر روش ها یا داروهای ریزش مو ترکیب می شود.
تحقیقات کافی برای اثبات اینکه آیا PRP یک درمان موثر برای ریزش مو است یا خیر، انجام نشده است. با این حال، PRP درمانی از دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفته است. برای مشکلاتی مانند التیام تاندون ها، رباط ها و عضلات آسیب دیده استفاده می شود.
فرآیند درمان پی آر پی
درمان پی آر پی یک فرآیند سه مرحله ای است. اکثر درمان‌های PRP به سه جلسه درمانی به فاصله 4 تا 6 هفته نیاز دارند.
درمان های نگهدارنده هر 4 تا 6 ماه یکبار مورد نیاز است.
مرحله 1
خون شما - معمولاً از بازوی شما - گرفته می شود و در یک سانتریفیوژ (ماشینی که به سرعت می چرخد ​​تا مایعات با چگالی های مختلف را جدا کند) قرار می گیرد.
گام 2
پس از حدود 10 دقیقه در سانتریفیوژ، خون شما به سه لایه تقسیم می شود:
پلاسمای فقیر از پلاکت
پلاسمای غنی از پلاکت
سلول های قرمز خون
مرحله 3
پلاسمای غنی از پلاکت به داخل یک سرنگ کشیده می شود و سپس به مناطقی از پوست سر که نیاز به رشد موی بیشتری دارند تزریق می شود.
تحقیقات کافی برای اثبات موثر بودن پی آر پی انجام نشده است پس حتما قبل از انجام آن از مشاوره پوست و مو استفاده کنید. همچنین مشخص نیست که برای چه کسی - و تحت چه شرایطی - موثرتر است.
طبق یک مطالعه اخیر منبع معتبر، "اگرچه PRP دارای پایه علمی نظری کافی برای حمایت از استفاده از آن در ترمیم مو است، ترمیم مو با استفاده از PRP هنوز در مراحل ابتدایی است. شواهد بالینی هنوز ضعیف است.»
منبع : drmasoodjafari.com

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.